Sosyal medya Facebook’un bünyesinde bulunan tanınan iletileşme uygulaması WhatsApp 1.5 milyar faal kullanıcısı ile dijital dünyanın en çok kullanılan uygulamalarının başıonda geliyor.
Lakin buna karşın platform bu popülariteyi gelire dönüştürecek bir model geliştirebilmiş değil. 2009 yılında 0.99 dolar fiyata sahip olan platform 2014 yılında 22 milyar dolar karşılığında Facebook’a satılınca fiyatsız hale getirilmişti.
Geçtiğimiz periyotta gelir elde etmek ismine WhatsApp’ta reklam gösterimini mümkün hale getirecek bir güncelleme üzerinde çalışan şirketin 2020 yılı içinde bu özelliği kullanıma sunması bekleniyordu.
Lakin Wall Street Journal’ın şirkete yakın kaynaklara dayandırdığı haberine nazaran, WhatsApp’ı bünyesinde bulunduran Facebook bu projeyi süreksiz müddetle durdurma kararı aldı.
Aynı habere nazaran, Facebook durumlarında tıpkı Instagram’da olduğu üzere reklam gösterimi yapılmasını sağlayan proje tam olarak rafa kaldırılmadı.
Ancak Facebook kısa vadede gelir elde edebilmek için öteki bir proje üzerinde çalışmaya başladı. Buna nazaran, platform şirketlerin WhatsApp kullanıcıları ile irtibata geçmelerini sağlayacak bir güncelleme üzerinde çalışıyor.
Proje hayata geçtiğinde şirketlerden bu özelliği kullanmaları için fiyat talep edilecek. Lakin kelam konusu özelliğin ne vakit kullanıma gireceği yahut şirketlerden istenilecek fiyat hakkında şimdi ayrıntı bulunmuyor.