Popüler fotoğraf paylaşım toplumsal mecrası Instagram, geçtiğimiz yılın reklam yararını açıkladı. Instagram karıyla Facebook’un altın yumurtlayan tavuğu haline geldi.
Şirketlerin dördüncü çeyrek raporlarını açıklamasıyla yıllık karları da netleşmeye başladı. Bu isimlerden en dikkat çekeni ise Instagram göze çarpıyor. Facebook’un 2012’de yalnızca 715 milyon dolar ödeyerek satın aldığı uygulama, Facebook’a 2019 yılında reklam gelirleri ile 20 milyar dolar kazandırmış görünüyor. Instagram’ın bu getirisi, tanınan görüntü servisi YouTube’un yararını dahi geride bırakıyor. Google geçtiğimiz günlerde 15 yıl sonra birinci kere YouTube’un reklam gelirini açıklamış ve 2019 için 15 milyar dolar yarar elde ettiklerini kaydetmişti. Instagram’ın YouTube’a kıyasla daha avantajlı görünüyor. Platform reklam gelirlerini YouTube üzere içerik üreticileriyle paylaşmıyor. Her 3 kıssada bir görüp bıktığımız o reklamlardan sponsorlu içeriklere kadar her bir gönderi yalnızca Instagram’ın kasasına giriyor.
FACEBOOK’UN GELECEĞİ BU PLATFORMDA
Instagram’ın Facebook için ne kadar karlı bir işe dönüştüğünü vurgulamaya gerek olmadığını ortada. Geçtiğimiz yıllarda yaşanan onca skandalın meydana gelmesi bile Facebook’un geleceği Instagram olduğu açıkça görünüyor. Tanınan toplumsal medya devi kendi arayüzünü dahi yavaş yavaş Instagram’a benzetmeye çalışıyor. 1 milyarın üzerinde kullanıcısı bulunan Instagram’ı günlük etkin 500 milyonun üzerinde kullanıcı ziyaret ediyor. Bu da platformu reklam verenler için ise farklı bir alan olarak görülüyor.
2019 prestijiyle düşüş trendine girdiğini bildiğimiz Instagram’ın büyümesinin birinci kere tek haneli sayılara geldiğini de belirtmek gerekir. Önümüzdeki yıllarda bu durumun giderek değişeceği düşünülüyor. Instagram’ın bu muvaffakiyetini ne kadar koruyabileceğini ise vakit gösterecek.