Bugüne kadar sunduğu dijital eser ve servislerle sürdürülebilirlik konusunda hem Türkiye’de hem de dünyada örnek olan Turkcell, müşterilerini sürdürülebilir bir ömür stiline teşvik etmek ve toplumsal farkındalığı artırmak için bir görüntü serisi hazırladı. Turkcell’in ‘Sürdürülebilirlik Haftası’ olarak bağlantıya taşıdığı 3-9 Şubat’ta BiP’teki #senyapdiye kanalı üzerinden yayınladığı görüntüleri, bir haftada 1 milyondan fazla kişi izledi.
Yayınlanan görüntülerde kaynakların verimli kullanılması, kağıt ve güç tasarrufu, geri dönüşüm, sorumlu tüketim üzere bahislerde ipuçları veriliyor. Bunun yanı sıra Turkcell’in sürdürülebilirlik açısından topluma katkı sağlayan projelerinden bahsedilirken, günlük hayatımızda yapacağımız ufak değişikliklerle dünyamızın geleceği için büyük değişimler oluşturabileceğimiz anlatılıyor.
Ömer Barbaros Yiş: Daha yeterli bir gelecek için sorumluluklarımızın farkındayız
Turkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Barbaros Yiş hazırladıkları görüntülerle müşterilerini sürdürülebilir bir geleceğe ortak etmekten büyük memnunluk duyduklarını lisana getirdi. Yiş “Turkcell olarak çocuklarımıza ve etrafımıza yeterli bir gelecek bırakabilmek için sürdürülebilirliği her vakit temel iş stratejimizin odağında tutuyoruz. Operasyonel faaliyetlerimizden kaynaklanan muhtemel çevresel tesirleri önlemek için teşebbüslerde bulunuyor, ofis uygulamalarını ve iş süreçlerini sürdürülebilir inovasyon prensiplerine nazaran geliştiriyoruz. Bu sürece tüm çalışanlarımız ve ailelerini, tedarikçilerimizi, yatırımcılarımızı ve müşterilerimizi de dahil etmeyi işimizin bir kesimi olarak görüyoruz. Tüm bunların ötesinde sürdürülebilirlik mesleksel sorumluluklarımızın da ötesinde âlâ bir anne-baba, güzel bir insan olma ödevimiz. Daha güzel bir gelecek ismine sorumluluklarımızın farkındayız ve güçlü kaslarımızı sürdürülebilirliği desteklemek ve toplumsal farkındalığı artırmak için kullanmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
70 bin GB armağan internet
Turkcell’in BiP #senyapdiye kanalı üzerinden yayınladığı, sürdürülebilir ömür biçimi ipuçlarını izleyen her gün birinci 10 bin bireye toplam 10 bin GB internet ikram edildi. Hafta boyunca armağan edilen internet paketleri toplamda 70 bin GB’ı buldu.
Sürdürülebilirliği öncelikli iş stratejileri ortasında gören Turkcell, BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nin birinci günden bu yana paydaşı ve her yıl karbon ayak izi ölçümlemesi programı CDP’ye raporlama yapıyor. Bunların yanı sıra geliştirdiği teknolojiler ile de sürdürülebilirliği destekleyen Turkcell, Filiz uygulamasıyla çiftçi müşterilerinin verimliliğini artırırken, Kopilot servisiyle araç sahiplerinin yakıt tasarrufu yapmalarına yardımcı oluyor. Turkcell ayrıyeten, sunduğu dijital eser ve servislerle müşterilerinin kağıt atık tüketimini azaltmasına önayak oluyor, ‘Gülümse Yeşert’ ve ‘Tekno Atık’ üzere projeleriyle de daha yeşil bir etrafa katkıda bulunuyor.